Tuesday, August 15, 2023

I have three mini me now! 2023

 

Maya Azizah (21 Mei 2023)

        Hi gais, mashaAllah. Alhamdulillah. I have three children now! Tak tau nak habaq betapa bersyukurnya aku bila dikurniakan tiga orang anak.

        Betapa sayangnya Allah padaku bila Dia anugerahkanku anugerah terhebat: anak kembar lelaki dan seorang anak perempuan: Muhammad Adil dan Muhammad Adib yang kini berusia 3 tahun (2023) dan Maya Azizah yang berusia 3 bulan (2023). MashaAllah

        Well.. Life aku still macam ni, menetap di sekitar Selangor, seorang surirumah, mempunyai 3 orang anak, dan dah takde kucing. Hahahah Cause #1, I cant afford for cat's treatment and health, #2 I dont even a time for myself! Cemana nak bela kucing, nohh??

        Chaos. Yes it is. But happy!. Penat, rutin yang sama every single day. Every single damn day. Tapi I'm happy, dan PUAS! Sebab aku yang besarkan anak-anak aku. Aku yang jaga didik depa. Aku yang bagi depa mandi, aku yang basuh berak depa. Aku yang suap depa makan. Dan suprisingly, I am not teaching them, tapi aku yang belajar. hari-hari aku belajar benda baru. Aku belajar macam-macam:

- how to control my emotions
- how to stay alert
- how to cook
- how to do laundry
- how to play with my child
- how to have a time for me, (and for my husband as well)

        Semua tu aku yakin aku takkan dapat bila aku baru berkahwin dulu. Sebab masa tu my life is just with my husband and my cats. Tapi now, it changed to 360 degrees. But still, aku happy. Happy sangat. Dan paling penting, aku belajar urus kewangan. Anak dah tiga ni, banyak benda nak pakai. banyak benda nak didahulukan dulu. Dan paling kelakar sekarang, bukak shopee tengok mainan anak. Bukak TikTok, tengok baju anak-anak.. Walau sekadar tengok, aku seronok.. Kira cam window shopping lah gitu.....

        Alhamdulillah, masa kembar dulu dah banyak pasang baju aku dan A beli untuk Kembo. Jadinya masa Maya ni, dah takyah pikiaq pasai baju dah. Semua lengkap. Dan rezeki anak ni, betullah. Ada je orang bagi dia baju. Baju dah pakai, baju baru. Siap semua cantik-cantik pulak tu. Dapatlah Maya pakai baju warna pink warna-warna perempuan. kalau tak, ko bedal jelah baju abang ko Maya. HAHAHAHAHAHAHA

 ni gambaq raya aidilfitri tahun ni, Maya dalam perut masa ni (8 bulan)

        Anyways, aku taktau pasaipa aku update walau aku tau orang la ni takdak tengokblog dah. Tapimungkin ni dijadikan memories for whenever I felt I wanna see whats with me back then. So blog ni best jugaklah. Sebab aku kurang suka upload gambar hari-hari kat social media. Tahlah. its me lah. Orang lain ikut hampalah, life hampa. Hahahahahaahahah Just do whatever makes you happy. 

Till then gais. Love as always. 



Post a Comment


"Burung serindit terbang melayang,
Mari hinggap di ranting mati,
Bukan ringgit pandangan orang,
Budi bahasa tangkaian hati."

Berbudi dan berbahasalah seolah-olah esok kita akan mati.
Be courteous like it seems we are going to die tomorrow.

- http://www.blogeyja.blogspot.com

© Reedit by Eyja Azman for Blog Eyja Dot Blogspot Dot Com. Design by FCD.